Connect with us

Excel Eğitmeni -Yazar Ömer BAĞCI | Blog

Excel’de Seçtiğiniz alanı PDF kaydetmeyi nasıl yaparsınız?

Eğitim

Excel’de Seçtiğiniz alanı PDF kaydetmeyi nasıl yaparsınız?

Excel’de seçtiğimiz alanı pdf kaydetme nasıl yapılır.

Excel’de sık sık ihtiyaç duyulan işlemlerden birisi, tüm tablonuzu, sayfanızı veya seçtiğiniz alanı PDF olarak kaydederken nasıl bir yol izleyeceksiniz?

Excel’de çıktı almaktan ziyade dosyalarımızı PDF formatında kaydetmek,daha sık ihtiyaç duyduğumuz bir konu haline geldi.  Excel’in 2007 versiyonlarında olmayan PDF kaydetme özelliği, 2010, 2013 ve 2016 + versiyonlarda standart hale getirildi. Dosya menüsünden Kaydet komutunu seçtiğimizde Kayıt tür kısmından PDF seçeneğini seçebiliyoruz. 

Bknz: Excel dosyalarınız nasıl PDF formatına çevrilir. 

Excel’de seçtiğiniz alanı PDF olarak kaydetmek için;

1- PDF olarak kaydetmek istediğiniz alanı seçin. 

2- Dosya menüsüne tıklayın ve Yazdır komutunu seçin. 

3- Yazıcı Türünden PDF Yazıcısı olan Microsoft Print To PDF’i Seçiyoruz..  

4- PDF yazıcısını seçtikten sonra  Yazdırma penceresinde Ayarlar kısmından Seçimi Yazdır Seçeneğin seçiyoruz.

6- Yazdır Düğmesine tıklayın. 

7- Dosyanızın adını yazdıktan sonra Yazdır düğmesine tıklayın.  

Bu işlemin inceliklerini merak ediyorsanız, Seçtiğiniz alanın PDF’e çevirme eğitim videosu

Burada Farklı dosya formatlarını PDF’e çevirmek için Canva’nın PDF dönüştürücü özelliğini de kullanabilirsiniz.

Devamını Oku

Eğitim

To Top