İyi bir Excel kullanıcı olmak için bilmeniz gerekenler

İyi bir Excel kullanıcı olmak için bilmeniz gerekenler

Excel'i kullanan herkes, kuşkusuz ki iyi bir Excel kullanıcısı olmak ister. Excel'i iyi bir şekilde kullanmak için bilmeniz gereken temel konular nelerdir?

Kuşkusuz ki Excel programı, esnek yapısı ile çalışanların en çok kullandığı ve iyi bir düzeyde kullanmak istediği bir program. Excel'in her sektör için kullanılabilir olması ve kullanımının, raporlamasının esnek olması kullanımının artmasının nedenlerinden sadece bir kaçı..

İyi bir Excel kullanıcısı olmak için;

1- Yaptığınız iş bilin,  işinize hakim olun.

İyi bir Excel kullanıcı olmanın yolu, işinize hakim olmaktan geçer. İşinize, iş detaylarınıza hakim olmadan iyi bir Excel kullanıcısı olmak çok zordur. İş bilginizi ve Excel bilginizi birleştirebilirseniz iyi bir Excel kullanıcısı olabilirsiniz. Öncelikle ne yapacağınızı bilmeli, sonra bunun Excel'de nasıl yapılacağını bilmelisiniz. Burada Youtube gibi ücretsiz kaynaklar yada vidoport.com gibi Excel eğitimlerine odaklanmış sitelerden yararlanabilirsiniz.

2- Excel'in kısayollarını kullanın...

Çalışma arkadaşlarınızdan Excel'de işlerini sadece klavye kullanarak halledenleri görmüşsünüzdür. Excel ve diğer MS-Office programları hem Fare, hem de Klavye ile kullanmak üzere tasarlanmıştır. Günlük kullanımda yaptığınız işlemleri klavyeyi kullanarak çok daha hızlı bir şekilde halledebilirsiniz. İyi bir Excel kullanıcısı, temel işlemlerdeki, günlük Excel kullanımını kolaylaştıran klavye kısayollarına hakim olan kullanıcıdır. 

Excel'de Kısayolların kullanımı

3- Düşeyara- Vlookup işlevini iyi öğrenin..

İş dünyasında en çok kullanılan işlev kuşkusuz ki, Düşeyara (Vlookup) işlevidir. İki liste arasındaki ortak bir alandan yararlanarak, bir listedeki verileri bulmamıza yarayan Düşeyara-Vlookup işlevi ve detaylarını mutlaka bilmeli ve kullanmalısınız, hatta Düşeyara kullanımını öğrendikten sonra İndis-Kaçıncı işlevinin kullanımını mutlaka öğrenin. İndis-Kaçıncı kullanımı, verinin solundaki bilgileri de bulabildiğinden; çok bilinmemesine karşın, Excel'i iyi kullananların bildiği bir işlevdir. 

Excel'de Düşeyara-Vlookup İşlevi kullanımı 

İndis-Kaçıncı işlevi ile en yüksek 5 değeri nasıl bulursunuz

4- Eğer (IF) işlevinin kullanımına hakim olun..

Excel'in Vlookup- Düşeyara işlevi gibi, Eğer (IF) işlevi de Excel'de iş dünyasında en çok kullanılan işlevlerin başında gelir.
Şarta bağlı hesaplamalar yapmak için kullanılan Eğer işlevini çok farklı şekillerde kullanabilirsiniz.

Excel'de Eğer (IF) işlevinin kullanımı nasıldır?

5- Özet Tablo (Pivot Table) Özelliğine hakim olun. 

Excel programına güç katan en önemli özelliklerinden olan Özet Tablo - Pivot Table oluşturma özelliği ile binlerce satır bilgiyi, hızlı bir şekilde özetleyebilir ve etkileyici raporlar oluşturabilirsiniz.
Oldukça geniş bir kullanım alanına sahip olan Özet Tabloları, Dilimleyiciler ile birleştirdiğinizde oldukça etkileyici raporlar oluşturabilirsiniz.

Excel'de Özet tabloların kullanımı
 

Bu makale 85 kişi tarafından okundu