Excel'de Tabloları Nasıl Oluşturmalıyız?

Excel'de Tabloları Nasıl Oluşturmalıyız?

Excel'de oluşturduğumuz tablolar, en temelde satırlardan ve sütunlardan oluşur. Ancak bu satırları ve sütunları oluştururken, dikkat etmeniz gereken noktalar vardır.

Excel'de tablolar oluştururken nelere dikkat etmeliyiz. Temel anlam'a satırlardan ve sütunlardan oluşan bir yapı olan Excel'de tablo oluşturmadan önce nelere dikkat etmeliyiz. Adım adım bunları birlikte inceleyelim. 

Hangi Veriler Sütunlarda, Hangi Veriler Satırlarda Olmalı?

Excel'de tablolar oluşturmaya başladığınızda, bu sorunun cevabı gayet basittir. Genellikle, çalışma sayfalarındaki veriler üstten aşağıya doğru düzenlenir. Verilerinizi yana doğru, sütunlar boyunca düzenleniz de, tablonuzdaki verilere ulaşmak için, sık sık kaydırma çubuğunu kullanmanız gerekebilir. Özellikle raporlama yapacağınız tablolarınızda verilerinizin yukarından aşağıya doğru düzenlemesi gerekir. Yan yan sütunlara düzenlenmiş verilerin yada her biri ayrı bir sayfa da olan verilerin raporlamaları kolay olmayacaktır. 

Oluşturduğunuz Tablo'da Yazdırma Gerekecek mi?

Excel'de bir tablo oluşturmaya başlamadan önce, bu tablonun yazdırılıp, yazdırılmayacağınız düşünmeniz gerekir. Bazı tabloları sadece bilgi girmek amaçlı kullanırken, bazı tabloların -özellikle oluşturulan formlar- yazdırılması, Pdf kaydedilip mail olarak gönderilmesi-paylaşılması gerekebilir.  Bu tür yazdırma işlei yapacaksanız, sayfa boyutundan Yönlenirmeyi Yatay olarak olarak ayarlamak, sayfayı sığdır çzelliklerini kullanmak gerekebilir.

Oluşturduğunuz Tabloyu Kim Görecek?

Oluşturduğunuz, oluşturacağınız tabloları sadece kendiniz görecekseniz, çok fazla süsleme ve düzenleme ihtiyacı duymayabilirsiniz.  Oluşturduğunuz tabloları yöneticilerinize, diğer çalışma arkadaşlarınıza ve müşterilerinize paylaşacaksanız, onlar gibi düşünerek tablolarınızı hazırlayın. Bazı yöneticiler detaylara önem verirken, bazı yöneticiler sade tablolar ile çalışmak ister. Bir tablo hazırlarken bunun gibi detaylara hakim olmanız gerekir.

Çalışma Sayfalarınızı Başkaları Kullanacak mı?

Başka kişiler tarafından kullanılacak sayfalar yaratıyorsanız, bu tabloların anlaşılabilir ve iyi düzenlenmiş olduğundan emin olun. Tablolar ve formüller oluştururuken çoğu zaman bu tabloların başkaları tarafınan okunacağını ve kullanılacağını düşünmeyiz. Oluşturduğumuz formüllerin ve tablo yapısının sabit ve anlaşılır olması gerekmektedir. Excel'deki Açıklamalar, Notlar eklemek yararlı olabilir. 

Farklı başlıklar da eklenebilir. Bir Excel tablosu oluştururken yukarıdaki başlıklardaki konulara dikkat etmenizi öneririm.


 

Bu makale 501 kişi tarafından okundu

İyi bir Excel kullanıcı olmak ister misiniz?

İleri Düzey Excel konularının anlatıldığı ve Türkiye'de en çok satan Excel kitabımız ve kitapla birlikte ücretsiz edindiğiniz vidoport.com üyeliği ile, Excel'i A'dan Z'ye öğrenebilir, Excel'de uzman olabilirsiniz.

İleri Excel, Dashboard Rapor oluşturma, Sorgu Ekranları ile çalışma gibi gelişmiş Excel konularını kapsayan ve günlük hayatta kullanabileceğiniz pek bilinmeyen Excel kısayollarını anlatan bu kitap sayesinde, kursa gitmeye gerek kalmadan Excel bilginizi ileri düzeye taşıyarak, Raporlarınızı kendiniz oluşturabilir ve Excel'de daha hızlı ve verimli çalışabilirsiniz.

Satın Al